Pierwszego października 2018 roku Wydział Nauk o Zdrowiu rozpoczął realizację projektu „Kompetencje zamawiane – Pielęgniarstwo od kształcenia do zatrudnienia” w ramach konkursu POWR.05.05.00-IP.05-00-001/18 Programy Rozwojowe dla Studentów Pielęgniarstwa i Położnictwa, Działanie 5.5 Rozwój usług pielęgniarskich, Oś V Wsparcie dla obszaru zdrowia.
Łączna wartość Projektu wynosi 9 813 089,00 zł.
Dofinansowanie w kwocie 9 518 696,33 zł z następujących źródeł:
Wkład własny ATH 294 392,67 zł.
Okres realizacji Projektu 01.10.2018 – 30.09.2023 roku.
Celem Projektu jest poprawa jakości kształcenia wyższego na kierunku pielęgniarstwo, która przełoży się na zwiększenie zainteresowania studiami na tym kierunku, a także rozwój kompetencji zawodowych i kwalifikacji kadr medycznych odpowiadających na zmieniające się potrzeby epidemiologiczno-demograficzne kraju.
Grupę docelową stanowią studenci studiów licencjackich kierunku Pielęgniarstwo rozpoczynających studia w latach 2017/2018 oraz 2018/2019.
Projekt przewiduje:
Wdrożenie Programu rozwoju podnoszącego jakość kształcenia, który przełoży się na zwiększenie zainteresowania studiami na kierunku Pielęgniarstwo poprzez:
– program stypendialny dla studenta,
– dostosowanie jakości i warunków praktyk z wymogami ERJPiS obejmujące m. in. finansowanie obowiązkowych praktyk zawodowych, finansowanie opiekuna praktyk w placówce medycznej, zakup specjalistycznej literatury, opłata za środki ochrony osobistej, opłata za ubezpieczenie (OC, NW),
– finansowanie zajęć dodatkowych w tym z zakresu komunikacji z pacjentem,
– finansowanie ponadprogramowych praktyk zawodowych.
Wdrożenie Program rozwoju absolwenta kierunku Pielęgniarstwo, przyczyni się do podniesienia kwalifikacji i kompetencji kadr medycznych poprzez:
– wsparcie w znalezieniu zatrudnienia,
– realizację cyklu medycznych szkoleń (kurs wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego, kurs leczenia ran, kurs terapia bólu przewlekłego u dorosłych), a także zakup specjalistycznej literatury,
– program stypendialny przez okres dwóch lat od momentu podjęcia pracy przez absolwenta,
– finansowanie tutora w placówce medycznej.